Varumärken..

image
Victorias Secret har ett i vissa målgrupper väldigt starkt varumärke. Det jublades när de skulle öppna butiker i Sverige. Deras årliga budget för olika typer av marknadsföring är med största sannolikhet VÄLDIGT stor. So far so good. Vill man ha ett starkt varumärke måste man investera i det, och då menar jag verkligen inte i reklam i första hand utan att vara det man lovar, vara rätt i tiden och en massa andra saker. En röd tråd helt enkelt – från A-Ö i allt man gör och kommunicerar.
Fick därför en smärre chock (var väl att ta i kanske) men hur tusan tänkte de här??
image
På snabbvisit på Konsum på Värmdö. Intill tidningshyllorna i närheten av kassorna står en vit ful displayhylla med Victoria Secret produkter till kraftigt rabatterade priser. Ingen varumärkesexpinering på displayen utan billigast möjliga variant. Skylten är en Konsum skylt med Victoria Secret ordinarie pris 139:- nu 99:- Totalt oförståeligt.
Vad gör de i Konsum-butiken? Fult exponerade och till reapris. Ja, det tar väldigt lång tid att bygga upp ett starkt varumärke som männidkor är beredda att betala premium pris för men det går väldigt fort att rasera det.
Grovt missbruk av varumärke, finns inget annat sätt att beskriva det på.

image
Har bara en timme kvar att lyssna på Hannah Widell och Amanda Schulmans första bok i deras trilogi ”Försoningen” Det är systrarna som äger och driver Perfect Day. Perfect Day har en väldigt speciell betydelse för mina planer 2016. Say no more.. Först ska målet den 30/12 vara avklarat och så lite ledighet på det. Därefter ett helt nytt liv – A perfect day helt enkelt:)

Kram

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.