Hur är det nu egentligen..

image
En gammal devis jag inte tror ett ögonblick på.. Det skulle i så fall vara om det med mördande innebar att man dog om man inte köpte det på riktigt..

Finns ju några riktigt skrämmande exempel på dålig reklam – finns säkert massor som jag missat eftersom mitt TV-tittande är så lågt men den här har jag inte missat:
image
Allvarligt, deras reklam tidigare har ju gått ut på funktion och har förvisso varit trist och väldigt inriktad på en relativt hög målgrupp (åldersmässigt). Nu har jag några frågor kring den hör reklamfilmen;
1. Tror de seriöst att de ska nå en yngre målgrupp med det här?
2. Går marknadschefen på något preparat han/hon borde undvika?
3. Har de en ny marknadschef som känner ett stort behov av att ändra på allt och visa var skåpet ska stå?
4. Hur ont om pengar har Niklas Wahlgren när han gör något så här pinsamt?
Kommer aldrig få svar på frågorna men är egentligen inte intresserad av att få det heller..

Brukar ju klaga på usel radioreklam – sorry min fd arbetsgivare men..
image
Men.. Hur bra passar musiken, speakertexten & budskapet i hop?
Pytt i panna eller jag vet inte vad tänket var när den producerades..

Apropå min gamla arbetsgivare.. Får besök av mina spanska kollegor & deras två fruar nästa vecka. De hade bara ett önskemål.. Att få ta med sina fruar till Wallmans eftersom de uppskattade det så mycket när jag tog med dem dit när de var i Sverige sist i samband med mässan för boende utomlands.
image
Kul att de uppskattade det så mycket att de vill gå dit igen:)
Själv kommer jag sakna Gunnar men Åsa & co är inte så illa att träffa de heller. Apropå reklam: vad jag tycker om Wallmans utomhus reklam:
1. En marknadschef som bara måste tillämpa ”not invented here” filosofin
2. Det vi jobbade med under flera år att Wallmans är en upplevelse och inte en show är raderat genom huvudbudskapet Ny Show
Helt fel ute… Men det är min högst personliga uppfattning och vem bryr sig?:)

Kram