..återkomma en liten kortis med det här med varumärken innan jag somnar..
Jag tror vare sig det är Disney som ligger bakom eller är speciellt glada över den här Musse Pigg bilden. Alltid en risk med mycket kända varumärken, figurer eller liknande att det görs kopior, saker som skadar, etc. Svårt att göra något åt, man får hålla på och driva frågor om varumärkesintrång i evigheters evighet vilket är både dyrt & tidskrävande. Men ibland måste det göras om ”intrånget” är för grovt eller långvarigt..
Någon som däremot varit skicklig på att bygga sitt varumärke är Ernst Billgren. Han har typ gjort allt som står i hans makt för att synas & höras. Men måste säga att han målar en del coola tavlor:
En annan som faktiskt varit ännu vassare på att behålla sitt varumärke/kändisskap är Richard Herrey. Vad har han egentligen gjort sedan de vann med Diggilo Diggiley (eller hur det nu stavas) för 30 (Trettio) år sedan? Inte så mycket, men han är en mästare att synas på vimmelsidor, i olika TV-program och allt möjligt. Det måste jag ändå säga är skickligt. Är jag & Richard bästisar? Nej, men det är en helt annan fråga som jag inte ens orkar tänka på nu när jag ska sova..
Kram