Efter att ha sett den där matchen mellan Barcelona och Madrid (var det väl) för ett antal veckor sedan så gick ju den helt nya TV:n sönder. Vi hade då hunnit titta på just bara den matchen, inget annat på den TV:n. Men samtidigt så gick ju en massa annat sönder som tex AC:n så det blev något elöverslag och alla skyller på alla. Så om man ska vänta på att någon anser sig skyldig kommer man aldrig ha någon TV, AC etc. Får med andra ord laga först och bråka sedan om vem man ska få ersättning av. Det är INTE bara i Spanien det går till så. Försäkringsbolaget som efter mycket om och men skriftligen bekräftat att de ska ersätta Thomas sjukhusvistelse och vård här nere förra året har ännu inte betalt. Varje gång man lyckas få tag på handläggaren har hon en ny fråga hon vill ha svar på genom något underlag. Jag lovar, jag har gjort världens mest pedagogiska sammanställning som en 10-åring skulle förstå. Men hon förstår inte riktigt och vill ha mer och mer information. Hon får all information och INGENTING händer. Mailar, hon struntar i att svara. Vad är det för fel på vissa försäkringsbolag. Är det någon uttröttningstsktik så att man ska ge upp? Har helt andra erfarenheter från tex Folksam som de få gånger jag råkat ut för något snabbt och enkelt betalat ut min försäkringsersättning.
Den där inköpslistan blev inte skriven i går, fastnade i någon film. Så dags nu att snabbt skriva ihop den och sedan ge sig i väg för att handla..
Kram