Artikel i dag i SvD men inget skryt om det utan inlägget på Instagram handlade om hennes hjärta som var fullt av kärlek efter en helg i Göteborg.
SvD var och träffade henne i New York i juni och i dag publicerades alltså artikeln. Jag har ju absolut inte förstått vad hennes nya agency skulle tillföra den amerikanska marknaden. Får vi svar på det i intervjun?
Träffa och lära av dem? Kanske som med rubrikerna att hon och Petter Stordalen skulle starta bolag ihop. Noll sanning. Nya rubriker: ”Blondinbella hoppar av samarbete med Stordalen” Hoppar av ett icke existerande samarbete som Stordalen inte känner till. Apropå det där med att slira lite med sanningen.
Stiftelsen..
Det är ett bra initiativ men fortsatt lite otydligt om det är Isabella Löwengrips stiftelse som avses när de pratar om välgörenhet eller om de även kommer att arbeta med olika välgörenhetsorganisationer för att hjälpa dem att få mer bidrag. Troligen det sistnämnda. Initiativet nedan är alltså skilt från det hon avser göra i sitt nya bolag.
Inga fler svenska intervjuer..
Apropå Säkerhetssituationen: Hösten 2018 var det en man som vid flertalet tillfällen sökte upp och försökte få kontakt. Han var även vid hennes bostad. Polisanmälan gjorde och han dömdes i början av 2019 till villkorlig dom och 60 dagsböter. Dessutom skulle han även betala 5 000 kr i skadestånd till henne. Efter hösten 2018 har inga kommentarer gjorts om mannen men enligt hennes egen uppgift har hon alltså nu ett säkerhetsteam som arbetar för henne.
Om man är värnar säkerheten kanske man ska undgå att vara väldigt kontroversiell?
Någon som helst bortser från det här med trovärdighet..
Jag tycker fortfarande att hennes affärsidé är lite luddig.
- Hon har kartlagt vilka hennes kunder ska vara så check på det
- Hon har åratal av insamlad data – men det är primärt för den svenska marknaden och helt andra produkter
- Hon tänker som en Influencer – nu är det ju inte det som är viktigt utan att förstå kund och konsument
- Hon vet hur lång en ”film” ska vara och vilka vinklar som ska användas etc, det har de större byråerna svårt för. Om det vore så enkelt skulle man ju bara behöva titta på hennes sociala medier för facit.
- Hon får jobba med de varumärken hon älskar. Det tror jag är lite för tidigt att uttala sig om.
- Hon jobbar nu med att bygga sitt personliga varumärke så att det ska stärkas internationellt. Hon har nog inget varumärke att tala om internationellt.
- Hennes utspel för att skapa PR må ha fungerat i Sverige men i USA är hon ju okänd och då ska hon nog inte räkna med att strategin fungerar. Media kommer inte känna ett ansvar för att följa upp vad hon har att säga (amerikansk media).
Nu har hon en veckas semester kvar sedan är det dags att börja jobba. Hon har ju tidigare skrivit att den nya byrån i USA träffat tio potentiella kunder och vid uppföljningsmöte fick de full pott hos alla.
Jag måste beundra hennes mod både vad gäller hennes totala avsaknad av rädsla för ekonomiska konsekvenser som att bli skrattad åt belackare om hon misslyckad.
Hon är en av Sveriges absolut största Influencers men har långt ifrån flest följare. Hon har å andra sidan det som något direkt mål att vara en Influencer utan det är en affärskvinna hon ser sig som. Vi kan inte ta ifrån henne att hon är det. Men vi kanske inte riktigt tror att hon kommer att bli världens mäktigaste kvinna. Eller?