…att jag skulle skriva om Bonaqua – är väl inte superintressant men en liten återblick eftersom jag var med och lanserade..
Flaskan har ju verkligen blivit supersnygg – är rätt övertygad om att det går väldigt mycket bättre idag än det gjorde när vi lanserade.. Jag var envis som åsna, stångade mitt huvud blodigt men fick inte gehör. Angående vad? Att vi inte kunde förpacka vanligt kranvatten, förvisso renat ett gäng gånger men i Sverige har vi så hög kvalitet på vårt vatten så inte tusan vill folk betala typ 15:- för en 50 cl vanligt vatten med kolsyra. Fanns en citron variant oxå. Man får inte kalla ett vatten som inte kommer från en källa som ligger inom ett fastställt avstånd från fabriken där det tappas för Mineralvatten så Bonaqua fick bli ett Källvatten.
Lanseringen av Bonaqua på burk, 50 cl PET och 1,5 liters PET naturell och citron. Källvatten fick det då heta eftersom det inte fick kallas mineralvatten. Samma pris som LOKA och Ramlösa som var Mineralvatten.
Folk i allmänhet kanske inte var sådär himla insatta i skillnaden mellan Mineralvatten och Källvatten men jag kan lova att Carlsberg (Ramlösa) och Spendrups (LOKA) lyckades väldigt bra när det gällde att upplysa konsumenterna om detta
Gick det bra?
Svar NEJ
Det gick riktigt uselt och jag minns att jag och Caroline Näsman (hon heter något annat i dag som gift) hade ett stormöte med alla Key accoynt managers & säljare under rubriken Do or Die.. Musiken till var Moby om jag inte minns fel som då var superinne så ni förstår att det inte var i går. Det blev väl en väldigt kortvarig förbättring men problemet kvarstod. Man kan inte konkurrera med så starka varumärken som Ramlösa och LOKA utan att åtminstone ha en likvärdig produkt eller konkurrera med pris.
Vad blev medicinen?
Jo, man insåg att man måste ha ett mineralvatten och löste det. Man tog bort burken och 1,5 liters PET som var direkt olönsamma och la allt krut på 50 cl PET. Jag vet inte vilken marknadsandel man har i dag men baserat på utrymme i hyllan och vad man ser sådär i allmänhet (när jag varit i Sverige) så har Bonaqua nu lyckats riktigt bra. Jag skulle gissa att man är nummer två på marknaden efter LOKA. Ramlösa har ju gjort så många fel med sitt varumärke att det borde vara straffbart.
Hur är det med Anna Book?
Det var tydligen inte bara jag som lyfte lite på ögonbrynen när Anna Book var med Influencerpodden eftersom jag aldrig uppfattat henne som någon Influencer. Men att ifrågasätta och håna henne för det är väl att gå över alla gränser. Tydligen inte för vissa.
Nu går ett blogg kommentars drev mot henne och det gäller hennes och maken Robertos nya hus i Sigtuna. Hon har ju lagt ut några före och efter bilder på såväl Instagram som blogg. Ser jättefint ut. Bara ett litet problem verkar det som. Huset har legat ute till försäljning i färdigrenoverat skick på Hemnet. I början svarade Anna på frågor kring detta att säljarna haft väldigt tydliga önskemål om hur huset skulle renoveras så det är därför. Sedan påstår hon att det aldrig legat ute på Hemnet i färdigt skick. Sedan påstår hon att hon har sååå mycket före och efter bilder men att hon väljer att inte dela med sig nu eftersom hon inte har någon anledning att försvara sig (vilket i och för sig är sant). Påstår skriver jag och varför gör jag det? Det verkar hur märkligt som helst., Dessutom fick ju Anna en del välbehövlig PR just för att hon köpt ett renoveringsobjekt – hon som tänkt sig att köpa ett modernt färdigt hus osv. Syns jag inte finns jag inte – eller?
Back in the old hoods..
Alla fyra hoppade in i bilen och så åkte vi ner till stan..Parkerade i garaget under Ricardo Soriano och tog en promenad utmed strandpromenaden. Hundarna om möjligt ännu gladare än i går.. Gick även förbi och sa hej till Yolanda (consergiern) i vårt gamla hus och hundarna hoppade såklart av lycka:)
Varmt – typ 32 grader i solen så vi var inte ute allt för länge. Karisma blir väldigt andfådd snabbt, nästan så att jag blir orolig. Handlade dricka på vägen hem.
Hade en fjärdedelsbit av en stor vattenmelon hemma så jag mixade ihop en vattenmelonjuice. Melonen hade legat i kylen så den var iskall när vi drack den – så gott! Med tanke på vad den där fjuttiga biten melon kostade på ICA när jag var hemma i Sverige (50:-) vågar jag inte ens tänka på vad de här glasen hade kostat..
Det blir bara dummare och dummare..
Jag är väl osedvanligt trög som inte förstår att hon konsekvent tillämpar strategin att provocera.. Detta för att hålla sitt varumärke intressant men jag undrar stillsamt (fast är provocerad) var gränsen går för när företag och de som idag betalar en hel del för olika samarbeten med henne inte längre vill förknippas med henne och hennes varumärke? Hon tar med det här ett väldigt stort kliv i den riktningen.
Att påstå att det här med flyget är något vi hetsar upp för i Sverige det är inte en internationell fråga.. typ
Att filmen som ni bara måste se på hennes Instagram skulle vara gjord för en klient är ju löjligt – enda möjliga klienten är Löwengrip Beauty.. Orkar inte men ändå blir jag så jäkla provocerad.. Inte ensam om det..
Over & Out – måste svalka mig i poolen!