Innan de sociala medierna och Influencers ”exploderade” och i otroligt stor utsträckning ersatt de gamla traditionella annonsformerna som tidningsannonser mm var det inte lätt men det gick att dra vissa slutsatser av vad man fick ut av olika annon/marknadskampanjer. Det har i det nya media landskapet blivit väsentligt mycket svårare. Det är klart att om man fortfarande kan ha en mängd olika typer av mätbara kampanjer i sociala medier men vissa delar där en person bara bär ett varumäkeskläder och lägger upp upp på Instagram blir omöjliga att mäta. Det är till och med så att man inte vet hur många man når. Isabella Löwengrip har ju som sagt påstått sig ha nordens största blogg. Här är ett exempel på hur svårt det är för tex marknadschefer att veta vad de egentligen köper;
Ja, det är inte lätt att köpa synlighet på en blogg man tror når 2 miljoner personer och sedan är det 260 000 som är det riktiga snittet. Eller är det det? Man kan ju räkna på många sätt som jag skrev om häromdagen.
Hur söta får man vara?
Fredrik Eklund (från mäklarfirman Eklund Stockholm New York) och hans man Derek har genom surrogatmamma fått sitt (som visade sig bli två) efterlängtade barn. Så söta.. och vem förutom Fredrik Eklund skulle köpa svindyra barnfåtöljer till så små bebisar..
Sista körsbärsbilden..
Eftersom jag inte fått se dem i år har jag fått nöja mig med Instagrambilder för att få ta del av körsbärsträdens blomning. Det här är den ”coolaste”