Systrarna Hanna & Amanda verkar vara ett sådant där perfekt syskonpar som inte bara typ är ”bästisar” utan även perfekta Business partners. I alla så som det ser ut och verkar på ytan. Det är nog oxå så i verkligheten för annars hade det inte gått så bra för dem som det gör. Dels har de bolaget Perfect Day Media ihop som bland annat driver olika poddar. Sin egen har de ju alldeles precis lagt ner men de har kvar ett antal profiler vars poddar de ansvarar för att producera.
Men de här två systrarna verkar inte vilja sitta eller stå stilla alltför länge på samma så för något år sedan gav de sig in i modebranschen med varumärket Daisy Grace. Då var det många skeptiker som både kritiserade lanseringen och uttalade sig tvärsäkert om att det här skulle de definitvt inte lyckas med. Det verkar som om om de hade fel.
Dom har bland annat genom ett skickligt genomfört PR-arbete lyckats bra med lanseringen och de efterföljande kollektionerna. I alla fall så som jag uppfattar hur det går för Daisy Grace men jag har inget belägg för det i ren fakta. Men jag hoppas det går bra för jag gillar när det går bra för kvinnliga och modiga entreprenörer. Jag uppfattar dem inte som några våghalsiga gamblers så jag antar att de hade Daisy Grace stabilt innan de sedan gick vidare och förvärvade Corinne & Friends i Sturegallerian.
De har utvecklat Corinne & Friends till ett vad man skulle kunna kalla ”livsstilsstilskoncept”. Det är inte längre bara en frisörsalong utan här kan du få alla typer av skönhetsbehandlingar och har tex fokus på att göra dig som brud så vacker de bara kan. De har även lagt till ett nytt varumärke Will & Louis som ger män möjlighet samma möjlighet som oss kvinnor att gå på skönhetsbehandlingar med tex ansiktsbehandlingar mm. Smart, för det har verkligen saknats på marknaden. Om jag inte minns fel så säljer de även vissa delar av Daisy Graces sortiment av kläder i butiken. Någon gång skulle jag vilja gå dit och skämma bort mig riktigt ordentligt. Nu är det inte bara den i Sturegallerian de har utan det har växt till fyra stycken Daisy Grace Beauty bars. Som en en utökad del av deras affärsidé med Livsstilsstrategi så lanserade de även en serie med egna skönhetsprodukter, även dem under varumärket Daisy Grace. De håller nu på att bygga upp distrubutionen av produkterna som självklart finns på nätet och deras egna Beauty Bars. Bland annat finns de nu på Åhléns (men såklart inte bara där) men ”känner” jag de här systrarna rätt så kommer de finnas i väldigt många kedjor och butiker inom en snar framtid. Det kanske de redan gör, jag är ju inte i Sverige så jag har inte så bra koll. För att kunna finansiera en fortsatt tillväxt så har Bonniers köpt in sig i en liten del bolaget. Hur stor andel och hur mycket pengar har de valt att inte kommunicera. Det enda de kommunicerat är att det är en väldigt liten andel av bolaget. För att kommunicera kring sina produkter har de utvecklat ett litet magasin som även innehåller redaktionellt material. Den heter The Routine och finns som jag uppfattat det att hitta och läsa på nätet. Ska gå in på nätet och kolla om det är något ”läsvärt”/”användbart” men inte dåligt att få Annie Lööf på omslaget på första numret..
Från Beautyserien ser produkterna ser tjejiga men ändå lite inbjudande ut. Skulle kanske välja produkter som ser lite mer ”sofistikierat” ut, eller inte för de känns fräscha ut om än lite ungdomliga. Är väl inte i målgruppen:)
Från klädkollektionen skulle jag gärna ta på mig de blå byxorna med lite kortare vida ben och den röd/vit randiga tröjan när jag går ut för en promenad eller ett besök på någon beachklubb i sommar..
En heldag på Daisy Grace Beauty bar skulle jag mer än gärna lägga tid på.
Summan är med andra ord att de vet vad de gör och jag hoppas att de fortsätter att lyckas..
Kram