..att man lyckas bibehålla det stora intresset för Mello år efter år utan att man utvecklar det, åtminstone lite. Kvällens final i Friends arena var fullsatt med 30 000 besökare – samma hattar, ballonger etc och svindyra biljetter. De förändringar som jag kan komma på är schlagertävlingen mellan två i publiken nog inte var med i alla deltävlingar, programledaren hade en co-partner som rörde sig lite runt om i arenan (inte direkt min favorit) och det var två bidrag mer i finalen. If it dont broken – don’t fix it är ett sant talesätt men efter det här årets Mello tror jag det måste till någon form av förändring..
David Lindgren är en duktig programledare, även om han gjorde några mindre tabbar ikväll. Inte helt lätt att improvisera utan förvarning när det plötsligt bestäms att en artist ska få framföra sitt bidrag igen och det tar några minuter att rodda med det innan hon kan stå på scenen. Det fixade han utan tecken på stress eller nervositet – tur han kan sjunga för det hjälpte honom den här gången. Totalt sett tycker jag synd om honom för han har haft ett så uselt manus att jobba med. Kan inte SVT försöka få Edward af Sille’n tillbaka – på hans tid var manuset för programledaren så mycket bättre vilket gjorde Mello totalt sett bättre.
Vann gjorde förhandstippade Benjamin Ingrosso, även mitt favoritbidrag och som tur var så var Rolandz långt från någon risk att vinna. Men det tror jag inte han bryr sig ett dugg om..hans syfte är uppfyllt reklam för sommarturné och krogshow. Mamma Pernilla, som självklart var på plats, grät av glädje och stolthet och Bianca hoppade av glädje. Nu får vi se hur det går den 12 maj, jag tror att han kan ha chans till riktigt bra placering. Jag sitter med andra ord inte här och gnäller ”fel låt vann”. Tvåan Felix Sandmans låt var oxå bra så resultatlistan var totalt sätt som den borde se ut och det är det ju inte alltid man brukar säga.
Årets bästa mellanakt i år ska ju vara på finalen och var det också. Helen Sjöholm & Co framförde en ny version av Vår bästa tid är nu. Helen sjöng på min mammas begravning, det var så vackert och jag kommer bära med det i mitt hjärta för resten av mitt liv.
Snyggaste ”outfits” hade Jessica Andersson & Mariette – stilrena utan massa krims krams.
Årets sommarplåga – Shuffle, ingen tvekan om den saken..
Det där med reklam
Apropå bra och dålig reklam som jag skrev om häromdagen så tycker jag att Blockets reklambyrå varit riktigt kreativa. Kombinationen Blocket & Björn Ranelid är både oväntad och kul. tex reklamfilmen om just den röda bilen. Reklamen kommer inte fram alls lika bra i tryckta annonser så de borde satsa den marknadsbudget de har för den här kampanjen på just reklamfilm..
Trovärdigheten i väderprognoser..
ger jag inte mycket för..
Sol från lördag och framåt kan jag inte riktigt utläsa längre.. Men ska inte klaga, snart är den här:) Våren alltså..
xoxo