Funderar lite över KappAhls strategi.. De försöker ändra sin position, om det råder ingen tvekan. De storsatsade med 50 shades of kampanjen och ett mega event i regi av Michael Bindefeld.. Den kampanjen kostade mer än man vill veta tror jag. Nu kör de rätt mycket TV-reklam, det kanske de gjort i flera år det vet jag inte eftersom jag inte tittar så mycket på TV. Hur dom helst så kommer då min fundering: Varför kommunicerar de på engelska? Har de en strategi att lansera sitt varumärke i fler länder, de kanske redan finns i fler länder? Det måste jag googla på när jag ska kolla av mail, sms etc. Har de en tro på att vi antingen ska tro att KappAhl inte är svenskt utan väldigt internationellt? Det tror jag fungerar på ungefär 2% av Sveriges befolkning. Apropå TV-reklam så verkar flera av de större kedjorna rabattera inför jul i väsentligt högre utsträckning.. Har människor blivit klokare och håller igen på antal julklappar etc? Hoppas det.. Vi kan ju ägna en minuts tanke åt Årets Julklapp.. Det finns två olika årets julklapp som det kommuniceras kring:
1. VR-glasögon
2. Ingenting
Ingenting är att ge ca 200:- till välgörenhet. Jag förstår att barn önskar sig ser fram emot julafton i månader men ibland kanske vi kan hålla igen lite så att det inte blir ett frosseri kring hela julen..
Förstår att du redan har köpt ett par VR-glasögon 🙂