..jag hade varit så duktig på att fotografera att jag lyckats ta tex den här bilden. Nu är jag inte det utsn erkänner utan omsvep att den är stulen sv en sv mina FB-vänner Ulf S.
En bild säger mer än tusen ord lyder ju ett gammalt ordspråk eller vad man nu ska kalla det. Visst är det så, det behöver inte vara en bild med en massa detaljer för att det ska vara så. Förvisso kräver det ett visst mått av fantasi hos betraktaren om det som i den här bilden bara finns ett fåtal detaljer.
Men man behöver inte mycket fantasi för att tänka vidare, var det någon eller några som nyss satt på bänken. Varför sitter de inte kvar. Man kan tänka sig en massa olika varianter till varför det inte sitter någon på den där bänken och njuter av den mer än underbara inramningen. Vad vill jag ha sagt med det;
1. Saker & ting är inte alltid som de ser ut att vara
2. Jag måste ta mig i kragen och som typ sista Stockholmare göra ett första besök på Fotografiska. Varför har jag inte prioriterat det, jag som älskar fotokonst. Det kan jag faktiskt inte komma på ett enda vettigt svar på mer än jag prioriterat dåligt.
Har verkligen inte varit snabbt ute och börjat sondera i podcast utbudet. Har övergivit Storytel tillfälligt för att lyssna runt på utbudet. Finns ju precis hur många som helst, mer eller mindre värds att lyssna på. Kan hur som helst konstatera att det finns många inom samma genre. Två kända eller ibland okända personer har en gemensam podd. Kommer ut med ett avsnitt i veckan och är som vilket radioprogram som helst. En del hysteriskt flamsiga, en del underhållande och en del med olika typer av mer fastställda inriktningar.
Några av den har så många lyssnare per vecka att man inte kan förstå att det är sant. Topplistan förändras dagligen och är beroende på när ett nytt avsnitt kommit ut. Alla finansieras via reklam/sponsorintäkter och det i sig är väl högst förståligt. Det som däremot är helt pinsamt är när man försöker väva in reklam i det man pratar om ungefär som om det vore helt naturligt. Ett exempel på det är Fredagspidden med Hanna & Amanda. Ett litet gott råd från en amatör i sammanhanget men som arbetat ned marknadsföring och kommunikation sedan istiden; Underskatta inte era lyssnares intelligens. Redaktionell reklam gör sig inte så jättebra i en podd om man inte gör det med lite mer finess än systrarna ovan. Har inte lyssnat på så många avsnitt så jag kanske är väldigt orättvis. Skulle jag vsrs det lovsr jag att återkomma med en lika värdelös Jag ber om ursäkt som skvallertidningarna gör när de trampat i klaveret.
Artikeln/upplaget superstor och ursäkten efteråt en miniliten ruta. Inte mycket till upprättelse där inte..
Kram