Jag har många gånger fått frågan vad jag tycker är det viktigaste att tänka på för att lyckas i sitt arbete som ledare – finns för mig bara ett svar på den frågan. Att omge sig med rätt kollegor/medarbetare. Vad är då rätt kollegor/medarbetare? Att hitta den rätta mixen av såväl kompetenser som personligheter så att rätt ”dynamik” & trivsel skapas. Att hitta medarbetare som har både sådan integritet och yrkesstolthet att de inte bara hänger med och säger ja till allt utav bekvämlighet. Att hitta medarbetare som drivs av passion för vad de gör och inte prestige. Att hitta medarbetare som är lojala men med civilkurage.
Att hitta medarbetare gör sitt yttersta för att de vill inte för att de måste…
Om man då har turen att hitta sådana personer, för de växer inte på träd så måste man komma ihåg att man är förbannat lyckligt lottad som har hittat dem och för att de väljer att stanna kvar för att de vill och inte för att det inte finns andra alternativ. Det innebär inte att alltid säga ja till allt de tycker eller vill ha, det handlar inte om att alltid hålla med. Det handlar om att ge tillbaka med samma respekt de visar dig, att se varje individ, att ge näring och komma ihåg att berätta att man är tacksam över att de finns…
Vill påstå att jag lyckats med den första delen men som precis varenda katt så har även jag massa saker att bli bättre på när det gäller den andra delen. Känner hur som helst en stor glädje och tacksamhet över att mina medarbetare valt mig som arbetsgivare och för att jag vet att de verkligen gjort mig så stolt så många gånger under det senaste 8 månaderna.
Jag ser oxå fram emot att fortsätta utveckla Fredriksborg & nya spännande projekt med både nuvarande team och nya konstellationer. TACKSAM!!!!!
Kram